.....
فونت دستنویس جدید یادگار

اولین نمایشگاه انفرادی پوستر در رشت: «عمق هفت متر در»

این اولین باری بود که یه نمایشگاه انفرادی از پوسترهای خودم رو می‌خواستم برگزار کنم 😉 تجربه‌ٔ جالبی بود. شهریور ماه سال ۱۳۸۹! حدود ۲۰-۲۲ تا پوستر بود در ابعاد ۵۰ در ۷۰ در نگارخانهٔ مارلیک ادارهٔ کل فرهنگ و ارشاد استان گیلان. خب اونجوری نگاه نکنین! شهر رشتی که روزگاری مهد فرهنگ و هنر بود الان دیگه سالهاست توش خبری از گالری و سالن و… نیست.

مراحل کار هم تقریبن می‌شه گفت ساده بود. از اونجایی که من اون موقع و هنوز هم زیاد موجود اجتماعی‌ای نیستم، بیشتر ارتباطاتم از طریق اینترنت بود (و هست) و بیشترش هم با تهران و طراحان گرافیک اونجا. بنابراین زیاد (یا تقریبن اصلن) کسی توی رشت منو نمی‌شناخت. من زیادم در عرصهٔ مخ‌زنی اقتصادی و تیغ‌زنی هنری و اینا مهارت ندارم و اعتراف هم می‌کنم اینو 🙂

واسه همین وقتی پوسترها رو زدم رو سی‌دی و بردم ادارهٔ کل فرهنگ و ارشاد نگاه مسئول نمایشگاه‌ها، آقای شریف زارع طوری بود که «ای بابا! حالا این دیگه کیه اومده اینجا یک‌کاره می‌خواهد نمایشگاه انفرادی بذاره!» ولی بعدش دقیقن مثل تو فیلما شد. کارها رو از روی سی‌دی یکی یکی می‌دید و بعد همکاراشو صدا می‌کرد که آقا بیاین اینو ببینین! اینو! آقا تو حالا کجا بودی و این داستانها 😀 رزومه رو هم که خوندن و دیدن ماجرای چاپ شدن کارهام در کتابهایی در فرانسه و انگلیس و نوشتن مقاله و… بیشتر هم تعجب می‌کردن و هم ذوق! خلاصه لطف داشتن و خیلی کمک کردن در برپایی نمایشگاه و این قدر که گرافیک رشت سوت و کور بود و بی‌حال (که هنوز هم هست) صدا و سیمای استان رو خبر کردن که بیاد فیلم بگیره و خودشون کمک مالی برای چاپ پوسترها کردن و…

نمایشگاه حدود یه هفته از ۲۱ تا ۲۵ شهریور برپا بود و استقبال هم معمولی بود. اینم بگم که من یکی از معدود و شاید اولین کسی بودم که یک نمایشگاه انفرادی پوستر در رشت برگزار می‌کردم با اون ابعاد و اون موضوعات. تعدادی از کارهای نمایشگاه رو دیدین تو همین سایت تو بخش پوستر و تایپوگرافی. بعضی‌ها هم چون حکم کار تجربی داشتن دیگه تو سایت اضافه نشدن.

خب این پوستر نمایشگاه هست که با فونت‌های خودم طراحی شده و طرح بالا و پایینش رو هم خودتون دریابین که چی می‌تونه باشه 😉 راستی فونت میترا دفرمد رو با یه نسخهٔ جدید دیگه می‌تونین الان از اینجا دانلود کنین.

این هم عکسهایی از محل برگزاری نمایشگاه. تصاویر بیشتر در گالری فیسبوک.

اینم ببین »»  نمایشگاه انفرادی «طراحی حروف» و نشست نقد و بررسی در رشت

فونت متن و تیتر آستانه