.....
فونت دستنویس جدید یادگار

پوسترهایی در گرامیداشت استاد صادق بریرانی

نمایشگاهی بود به همت سایت گرافیک رسم که در اون قرار بود طراح‌ها، پوسترهایی در بزرگداشت استاد صادق بریرانی طراحی کنن. بعد کارها انتخاب و در گالری‌های آنلاینی در سایت رسم به نمایش در اومدن. من هم با ۵ اثر شرکت کردم و خوشبختانه همه مورد تایید قرار گرفتن.

اینم ببین »»  لوگو و اوراق اداری برای شرکت حکمت‌طب

تو پوستر دوم، با استفاده از دستخط خودکاری خودم که بعدها کتابش هم منتشر شد، نوشتم «از مایی اشپل و سردِ پَلا تا آمریکا» 🙂 که به لهجهٔ رشتی هست و فارسیش می‌شه: «از تخم ماهی و پلوی سرد تا آمریکا»! الان لابد همه دارین می‌گین: «چی؟؟» چون استاد بریرانی از بندر انزلی و گیلان هستن و منم از رشت، یه شوخی درونی کردم با ایشون تو اون کار. یکی از غذاهای لذیذ سنتی‌ترهای گیلان، تخم ماهی یا همون اشپل با پلوی سرد هست که خیلی حالش رو می‌برن و در عین حال اعیونی هم نیست. منم به خاطر همون نوشتم اون جمله رو که یعنی استاد از اون شهر کوچک و شرایط محدودش رفته و حالا سالهاست در آمریکا مستقر شده! چی گفتم! 🙂

نکتهٔ خیلی جالب این فراخوان این بود که بعد از نمایش آثار، استاد زحمت کشیدن و علیرغم کهولت سن، برای تک‌تک پوسترها با دستخط خودشون، یه متن بررسی و تشکر نوشتن که ما در عین شرمنده شدن کلی ذوق کردیم. برای ۲ تا از پوسترهای من (اولی و آخری از پوسترهای بالا)، این دستخط‌ها در سایت رسم منتشر شد که هم تصویرشون رو می‌ذارم و هم متن پیاده شده‌شون رو:

اینم ببین »»  اوراق اداری برای آزمایشگاه زیست‌مهندسی

چی بگه آدم؟ استادهای نسل‌های قبل کجا و…!

فونت متن و تیتر آستانه