.....
فونت دستنویس جدید یادگار

پوستری برای گابریل گارسیا مارکز

این یکی فراخوان از طرف اولین سایت تخصصی و خبری گرافیک ایران، یعنی رسم بود. رسم به مدیریت آقای مهدی صادقی، یکی از معتبرترین سایت‌ها در زمینهٔ انتشار اخبار گرافیک به طور مستمر و روزانه، انتشار ویژه‌نامه و کتاب و مقالات و مطالب آموزشی، فراخوان‌های زیادی هم منتشر می‌کرد که این پست دربارهٔ یکی از اونهاست.

این فراخوان دوگانه بود! یعنی ابتدا تعدادی از کارها انتخاب می‌شدن و بعد تعداد منتخبی از اونها در نگارخانهٔ میرمیران خانهٔ هنرمندان ایران به نمایش در می‌اومدن. داورها و گروه انتخاب هم محمد علی سپانلو، محمدرضا دادگر، باسم الرسام، داریوش مختاری و منوچهر عبدالله زاده بودن.

اینم ببین »»  داوری و انتخاب آثار نخستین کتاب چوبی گرافیک ایران

از خوبی‌های فراخوان‌های رسم که باز هم درباره‌شون می‌نویسم، رایگان بودن و به نتیجه رسیدن همه‌شون بود! بر خلاف بقیهٔ فراخوان‌ها، هم کتاب‌ها منتشر می‌شدن و هم نمایشگاه‌ها برگزار. به همهٔ پذیرفته‌شده‌ها هم کتاب‌ها رایگان اهدا می‌شد و حتا شرکت‌کننده‌ها هم در بسیاری مواقع تخفیف می‌گرفتن.

در حال حاضر رسم مثل گذشته‌ها اون طور فعال نیست، اما همچنان صفحهٔ فیسبوک و کانال تلگرامش مطالب مفیدی رو منتشر می‌کنه.

برای این فراخوان تصاویر و متن بیوگرافی خود مارکز رو استفاده کردم. همین طور که در پست قبلی هم معلومه، یه مدت تمرکز کرده بودم رو مونتاژ و کارهای این مدلی! من همیشه از پیام‌های مخفی (گاهی خیلی مخفی!) تو پوسترها و طرح‌ها به طور کلی خوشم میاد. اینجا هم چهار تا از انگشتهای گابریل جان رو سبز کردم، چون این نمایشگاه به مناسبت چهلمین سال نگارش «صد سال تنهایی» بود. همین طور دو هشت لاتین و فارسی روی عینکش دیده می‌شه که به خاطر هشتادمین سال تولد گارسیا خان بوده! 🙂 اون متن فارسی هم باز با فونت خودم هست که در پست قبلی راجع بهش نوشتم.

این پوستر منتخب من بود که هم در کتاب چاپ شد و هم در نمایشگاه بود:

شهاب سیاوش - پوستر برای فراخوان نمایشگاه گابریل گارسیا مارکز

اینا هم تنها تصاویری که پیدا کردم از کتاب:

اینم پاکت دعوتنامه‌ش که متاسفانه در گذر دوران، منهدم شده! 😐

شهاب سیاوش - دعوتنامهٔ فراخوان پوستر گابریل گارسیا مارکز

اینم ببین »»  کتاب رباعی‌فونت | ۴۷ رباعی خیام، ۴۷ فونت فارسی
فونت متن و تیتر آستانه