.....
فونت دستنویس جدید یادگار

پوستر روز معلمی که لوح تقدیر گرفت

همون طور که تو پست قبلی گفتم، اون موقع‌ها گیر داده بودم به فراخوان و نمایشگاه‌ و اینا. اینم یه فراخوانی بود از طرف وزارت آموزش و پرورش. واسه این پوستر رفتم سراغ تمام مدارک و اسناد و کارنامه و کارت و عکس یادگاری و خلاصه هر چی که از دوران مدرسه داشتم. اسکن‌شون کردم و تو فوتوشاپ ریختم رو همدیگه 🙂 یعنی اصن بیا و بیین یه فرایند طولانی و وقت‌گیری شد که! دلیلشم این بود که سیستم اون قدر جون نداشت و نمی‌کشید. یه فایل ۵۰×۷۰ با سی چهل تا لایه مختلف، واقعن هنگ می‌کرد هر چند دقیقه یه بار! واسه نوشته‌های لاتین هم از فونت خارجی با حال و هوای ماشین تحریر استفاده کردم و برای متن فارسی از دو تا از فونتهای خودم که اون موقع اسمشون بود ShahabSiavashOldTypewriter! بعدتر عوض شد و در حال حاضر اسمشون رو گذاشتم: SI47ASH_Ruby. چه ربطی داشت؟ 🙂

خلاصه کار تموم شد و این از اون کارهاییه که موضوعش رو ممکنه دوس نداشته باشم، اما خود کار مخصوصن تو سایز بزرگ خوب خودشو نشون میده. راستی تو اون متن سفید بالا نوشتم:‌ «یادداشت طراح: چند دقیقه به این پوستر نگاه کنید. بعد چشمانتان را ببندید و تصور کنید. حالا بیاد بیاوردید!»

اینم ببین »»  اتودهایی برای جلد کتاب The Rise of Shams

که منظور این بوده که دوران مدرسه را به یاد بیارید لابد! پایینشم همونه به انگلیسی. این دو زبانه بودن همیشه با من بوده است 🙂 متن رو با خودکار نوشتم و اسکن کردم و گذاشتم اونجا. از سالهای دانشگاه سر کلاس و وقتی استادها داشتن حرف می‌زدن ور رفتن با خودکارم بیشتر شد که نهایتن به یه جور دستخط خودکاری خاص تبدیل شد. در این باره تو بخش کتاب‌ها و خودکارگرافی بیشتر می‌نویسم و می‌شه خوند راجع بهش.

این پوستری که این همه راجع بهش نوشتم:

شهاب سیاوش - پوستر روز معلم

باز یادم نره! واسه این یه لوح تقدیر از وزارتخونه اومد که یعنی مثلن فهمیدن این چیه و داستانش چیه 🙂

شهاب سیاوش - لوح تقدیر پوستر روز معلم

اینم ببین »»  پوستر روز جهانی گرافیک سال 2009 - چاپ شده در فرانسه، انگلستان و ایران

فونت متن و تیتر آستانه