.....
فونت دستنویس جدید یادگار

دو اثر در نمایشگاه بین‌المللی دعوتی پوستر ترکیه 2013

این نمایشگاه که به لطف یکی از دوستان تبریزی دعوت شدم بهش به تلاش دانشگاهی تو ترکیه برگزار شد و ۱۴۰ طراح گرافیک از کشورهای آمریکا، آلمان، آرژانتین، بلژیک، بولیوی، جمهوری چک، دانمارک، اکوادور، فنلاند، فرانسه، کرواسی، ایران، اسپانیا، سویس ، ایتالیا، ژاپن، مجارستان، مکزیک، لهستان، پرتقال، روسیه، صربستان، ونزوئلا و یونان در اون حاضر بودن. من هم با دو پوستر 🙂

نمایشگاه دو بخش داشت. یکی بخش اصلی و اون یکی «نگاهی به طراحی پوستر از دید طراحان ایرانی». خودشون اینطور نوشتن که گروهی از طراحان ایرانی که از وجههٔ بین‌المللی برخوردار هستن تو این بخش نگاه خودشون به طراحی پوستر رو نشون می‌دن. دو تا پوستر من هم اینا بودن: یکی برای استاد بهرام بیضایی و دومی هم پوستر یه نمایشگاه تصویرسازی با عنوان «روی پاهای خودم».

پوستر اول که به دلیل علاقه‌ٔ قدیمی و زیادم به استاد بیضایی بود یک مداد بر افراشته رو نشون می‌ده که تکه‌تکه شده و در بینش می‌شه اعداد ۱۳۱۷ رو دید که تاریخ تولد ایشون هست. همین طور میشه نمادی از یک گردونهٔ تصویر رو که اشاره‌ای داره به نمایش و تئاتر و حرفهٔ اصلی بهرام بیضایی، در بخش سوم مداد تو پوستر دید. آخرین نکته هم اسم و فامیل استاد هست که بخش به بخش از بالا به پایین اومده.

پوستر دوم هم که درباره‌ش در پست جداگانه‌ای قبلن نوشته بودم، مربوط به یه نمایشگاه تصویرسازی تو تهران و رشت بود. در پایین می‌تونین تصاویری از این پوسترها رو در محل نمایشگاه که شهر کوتاهیای ترکیه بود ببینین:

اینم ببین »»  جشنوارهٔ نوروزی ۹۹: اولین فونتهای متن و تیتر سیاوش، ۴۰٪ تا ۵۰٪ تخفیف با اشتراکهای برنزی، نقره‌ای و طلایی + دانلود رایگان تقویم تایپوگرافیک ۱۳۹۹

فونت متن و تیتر آستانه