.....
فونت دستنویس جدید یادگار

رایگان: دانلود فونت فارسی لایه‌ای کیخسرو نئون

وقتی چند روز پیش یکی از دوستان تو توئیتر منو زیر این توئیت منشن کرد که یک فونت لاتین لایه‌ای نئونی همچنین باحال بود و پیشنهاد داد که نسخهٔ فارسیش می‌تونه خوب باشه، خب طبق معمول از اونجایی که سرم درد می‌کنه برای این کارهای خاص با فونت و این هم یک فونت «لایه‌ای رنگی» می‌شد تصمیم گرفتم انجامش بدم 😉

یه کم راجع به این فونتها شاید باید توضیح بدم. این فونتها که در واقع فایلهای فونت رایج ttf ،otf و یا امثال اونها نیستن و در دنیای فونت لاتین و در اینترنت و سایتهایی مثل بیهنس یا دریبل بسیار بسیار رایجن در واقع فایل‌های PSD یا AI هستن که در فوتوشاپ یا ایلوستریتور باز می‌شن و کاربر به هر لایه می‌ره و یک حرف رو انتخاب می‌کنه و تو فایل نهایی خودش استفاده می‌کنه. دلیلشم از اول این بوده که از اونجا که معمولن این فونتها رنگی‌رنگی و شلوغ پلوغن، امکان فونت کردنشون به روال عادی وجود نداشته. حداقل تا همین اواخر.

الان چند ساله فونتهای «چند رنگ» قابل نصب عرضه شدن و تو همین سایت شما می‌تونین فونتهای چند رنگ فارسی من رو هم ببینین و دانلود کنین. فونتهایی که مثل همهٔ فونتها (ی سیاه و سفید!) نصب می‌شن و رنگی می‌نویسن 🙂

اما این فونت رو می‌خواستم به صورت لایه‌ای عرضه کنم. پس شروع کردم به فکر کردن به این که چجوری این حروف نئونی لاتین رو بیاریم تو رسم‌الخط فارسی. از اونجا که طراح اون فونت لاتین یعنی خانم Aga Magdziak هم فونت و هم بعضی از پترن‌هاش رو به رایگان و با لایسنسی شبیه به آزاد عرضه کرده بود، من از اون پترن‌ها استفاده کردم که روح کار هم حفظ شه. اما در مورد ساختار حروف، همون ثانیهٔ اول برام مشخص بود که نمی‌شه با رسم‌الخط رایج مبتنی بر نسخ این کار رو انجام داد. چون خیلی شلوغ می‌شد و برای هر حرف نیاز به ۲ یا ۴ لایهٔ مجزا داشتیم و بعد گلیف‌های خیلی کوچیک و خیلی بزرگ با هم متناسب نمی‌شدن و خلاصه به نظرم یه فاجعه‌ای می‌شد 😀 بنابراین رفتم سراغ فونت جدانویس خودم یعنی کیخسرو. این خانوادهٔ حروف یه تایپ جدانویس هست که در اون حروف فارسی جدا از هم به نمایش در میان و همین طور تا جای ممکن ایزومتریک یا هم‌عرض هستن. چیزی شبیه به فونتهای لاتین. فونت کیخسرو ۱۲ استایل مختلف داره که از اینجا می‌تونین دریافتشون کنین و اتفاقن ۳ نسخهٔ «چند رنگ» هم داره. این ۳ نسخه فونتهای نصب‌شدنی هستن که به عنوان مثال در فایرفاکس و اینترنت‌اکسپلورر اج و ادوبی فوتوشاپ سی‌سی ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ و ادوبی ایلوستریتور ۲۰۱۸ و… به صورت چند رنگ می‌نویسن. بدون درد و خونریزی و لایه‌بازی! حالا با این داستان‌ها «کیخسرو نئون» می‌شه شونزدهمین فونت از خانوادهٔ بزرگ کیخسرو.

اینم ببین »»  کتاب رباعی‌فونت | ۴۷ رباعی خیام، ۴۷ فونت فارسی

خب اینم از هدیهٔ پاییزی ما! 😉 یه نگاهی به بعضی از حروف این فونت بکنیم و بعد بریم سراغ دانلود رایگانش. این فونت برای اینکه سبک باشه، حروف و اعداد فارسی و دو علامت ! و ؟ رو داره. روش استفاده‌ش هم ساده‌ست. حروف همسان تو یه گروه کنار هم هستن. مثلن یه گروه هست: «ب-پ-ت-ث-ن» و وقتی که بازش کنین یه لایه حرف «ب بدون نقطه‌»ست و ۵ تا لایهٔ دیگه نقطه‌های تکی، دو تایی و سه تایی بالا و پایینش هستن. نقطهٔ مورد نظر رو روشن می‌کنین و گروه رو کپی می‌کنین به جایی که قراره توش نئونی بنویسین. راستی این فونت هم خلاصه در ۲ چیز اولین شد: اولین فونت نئونی و لایه‌ای فارسی! 😀

این فونت رو از دراپ‌باکس می‌تونین دانلود کنین. به لایسنس داخل فایل زیپ که بر اساس لایسنس فونت اصلی لاتین تنظیم شده دقت کنین لطفن:

دانلود فونت لایه‌ای کیخسرو نئون توئیت کنین و به همه بگین 😀

پسورد فایل زیپ: shahabsiavash.com

اما هنوز تموم نشده! توی فایل TIF که دانلود می‌کنین یه معما مانندی گذاشتم. اگه بتونین عددی ۵ رقمی و مخفی شده رو توش پیدا کنین (حالا به هر ترفندی!) اون رو به عنوان یه کد تخفیف بسیار سخاوتمندانه می‌شه برای تمام فونتهای خریدنی سیاوش استفاده کرد 🙂 این کد تخفیف اگه کسی بتونه پیداش کنه، روی هم ۱۰ بار می‌تونه استفاده شه و فقط تا  آخر  پاییز  اعتبار داره. پس بشتابید!
اگه از این فونت خوشتون اومد و استفاده کردین و تمایل داشتین که باز هم فونتهای فارسی سیاوش به طور رایگان تو سایت پست بشه، می‌تونین با یکی از این گزینه‌ها به صورت آنلاین حمایت کنین:

۱۰۰۰۰ توما‌ن ۳۰۰۰۰ توما‌ن یا یه فونت دیگه رو بخرین 😉

برای دانلود نسخهٔ لاتین این فونت به اینجا برین. امیدوارم شما هم به اندازهٔ من از هر دو تای این فونتها لذت برده باشین.

اینم ببین »»  یلدای شگفت‌انگیز ۹۹: ۲۰۰۰۰۰۰ ریال هدیه! ۳۰٪ تخفیف برای تمام فونتها و فونتهای جدید آستانه!
فونت متن و تیتر آستانه