.....
فونت دستنویس جدید یادگار

۱۲ فونت فارسی و لاتین کیخسرو – نخستین فونت جدانویس فارسی

دربارهٔ خانوادهٔ پرجمعیت فونت «کیخسرو» به طور مفصل تو یه پست دیگه نوشتم. چون نمی‌خواستم اینجا خیلی شلوغ بشه. اون پست رو با کلیک روی دکمهٔ پایین می‌تونین ببینین. لطفن یه نگاهی بهش بکنین. پر هست از تصویر و توضیح. اینجا اما برای دانلود فونتها هست.

مراحل طراحی فونتهای کیخسرو

برای خرید فونت(ها)، کافیه مبلغ نوشته شده رو به شماره پایین، کارت به کارت کنین:

اطلاع از قیمت فونتها 6219861910322493 پشتیانی در واتساپ

Buy the font(s) via Pay‌Pal

اما به طور خلاصه، کیخسرو یه خانوادهٔ ۱۵ تایی از فونتهای فارسی / لاتین جدا نویس هست. اینجاست که چند چیز رو باید توضیح بدم 🙂

۱۵ تا برای این که ۳ تای دیگه فونتهای «چند رنگ» هستن که اونا رو می‌تونین از اینجا و یا دکمه‌ای که آخر پست می‌ذارم دانلود کنین. نکتهٔ بعدی این که بقیهٔ فونتهای این سایت و فروشگاه فونت فارسی سیاوش همون طور که از اسمش پیداست، حروف لاتین ندارن. اما این ۱۲+۳ تا فونت تمام حروف و علائم پایهٔ حروف لاتین رو دارن. و سومین نکته این که فونت کیخسرو به دلیل یک ماجرای طولانی حدودن ۱۰ ساله، به طور کل یک الفبای جدید برای حروف فارسی هست و حروف رو به صورت جدا جدا می‌نویسه. اما نه همین طوری و بی‌سلیقه کنار هم انگار که کیبوردتون فاصله بندازه بین حرفها. تمام حروف به طور کلی دوباره با این نوع نگاه، ری‌دیزاین شدن.

متن پایین که توش به فارسی و انگلیسی نوشته شده کیخسرو (KayKhosrow) مخلوطی از ۱۲ فونت کیخسرو هست و تنها یک فونت نیست که این فرم رو ایجاد کرده 🙂

این فونتها برای نوشتن روزنامه و کتاب و اینها (حداقل متنهای ریزشون) طراحی نشدن. اینها همون طور که تو پست «مراحل طراحی کیخسرو» مفصل نوشتم، برای کارهای گرافیکی، تایپوگرافی، پوستر، تصویرسازی و مواردی از این دست هستن که در اونها شما نه تنها نیاز به نوشتار رایج ندارین بلکه می‌خواین بدون دردسر یک فرم مدرن از حروف فارسی و لاتین کاملا مشابه داشته باشین.

حروف فارسی و لاتین این فونتها جوری با هم هماهنگ هستن که از لحاظ ارتفاع و ضخامت و آهنگ قرارگیری حروف، کاملا شبیه به هم دیده می‌شن و مخصوصن در طراحی‌هایی که از هر دو زبان فارسی و انگلیسی استفاده می‌کنین، می‌تونن مفید باشن.

اسامی فونتها به این ترتیب هست. بر روی هر کدوم کلیک کنین تصویر تمام کاراکترهاش رو می‌تونین ببینین:

۱-۶ : کیخسرو (عادی، مورب، ضخیم، سیاه، ضخیم مورب و سیاه مورب)

۷ : کیخسرو ایرانیک

۸ : کیخسرو دور خط

۹ : کیخسرو گرد

۱۰ : کیخسرو نرم

۱۱ : کیخسرو تو خالی

۱۲ : کیخسرو پارسی سره

اینم ببین »»  «فونت‌بال»: فونتی چند رنگ با ۸ آیکن هوشمند به مناسبت جام جهانی فوتبال روسیه

خب یه نگاهی به این فونتها بندازیم. تاکید می‌کنم که تو فونتهای فارسی و لاتین کیخسرو، حروف فارسی با نگارش رایج فرق دارن و جوری طراحی شدن که دقیقن مثل حروف لاتین باشن. به این ترتیب وقتی با این فونتها فارسی و لاتین رو با هم بنویسین به سختی می‌شه بی‌نظمی و بالا و پایین رفتن حروف رو دید. طوری که شاید در نگاه اول دیده نشه که در متن پایین کلمه‌های لاتین و فارسی در کنار هم هستن 🙂 لطفن روی تصاویر کلیک کنین تا وارد وضعیت تمام‌صفحه بشین.

تصاویر پایین که توش به فارسی و انگلیسی با مجموعهٔ ۱۲ فونت کیخسرو، یک رباعی از خیام نوشته شده محصول تنها یک فونت نیست و نسخه‌های مختلف در کنار هم اومدن. برای دیدن تمام کاراکتر ست حروف لطفن به این لینک مراجعه کنین.

If you have some Persian & Latin نوشته with these فونتها it would be the same & it’s بسیار عالی است!

اینم ببین »»  فونت فارسی و لاتین سیاوش رویای سیاه

و این هم پوستر نمونهٔ نوشته و کلمه با تمام استایل‌های فونتهای کیخسرو:

شهاب سیاوش - خرید ۱۲ فونت فارسی و لاتین جدا نویس کیخسرو

پیش‌نمایش با متن دلخواه:

سه نکتهٔ مهم: فونتهای مخصوص پیش‌نمایش دمو هستن و علاوه بر لوگو و خطوط روی گلیف‌ها، فرم کلی و کیفیتشون هم پایین هست. کرنینگ و فواصل و بعضی از ویژگی‌های اپن‌تایپ هم ممکنه غیرفعال شده باشه. این بخش فقط برای آشنایی با حالت کلی فونت هست و شما با استفاده از این بخش «شرایط خرید» فونتها رو می‌پذیرین.

کلاغ فرز و چابک ظهر هر روز با صدای ضخیم و عذاب‌آورش به جستجوی یک مثقال گنج پنهان در حیاط رژه می‌رفت
  • مزایای خرید:
  • موارد استفادهٔ پیشنهادی:
  • ویژگی‌های فونت:
دریافت رایگان نسخه‌های به روز شدهٔ فونت برای همیشه، همراه بودن نسخهٔ وب، تخفیف برای تمام خریدهای بعدی
متن‌های سایز بزرگ، وب، طراحی لوگوتایپ، پوستر، تایپوگرافی و ساخت پترن‌های هندسی، طرح خالـکوبی
جدا نویس، نمایشی و غیر رسمی، دارای حروف فارسی و لاتین

اگه داخل ایران هستین، می‌تونین این فونتها رو در ۳ فرمت ttf، otf و woff با هزینهٔ کمتر از یه نصفه پیتزا بخرین 🙂 اگه خارج از کشور هستین و هنوز کارت بانکی ایرانی دارین که از همین راه می‌شه، ولی اگه ندارین، به آخر پست برین و با کارت اعتباری بانکهای خارجی و یا پی‌پل خرید کنین. البته توجه داشته باشین که باز هم تغییر نام و عنوان و دست بردن در حروف و گلیف‌ها و خلاصه هر گونه دخل و تصرفی تنها با اجازه‌‌ٔ من امکان‌پذیر هست. ممنون 🙂

شرایط خرید:

شرایط خرید:

این فونتها مشمول قانون حمایت حقوق مؤلفان و مصنفان و هنرمندان می‌شوند و خریدار تنها در حالتی به طور قانونی مجاز به استفاده از آنهاست که فایل فونت را از دامنهٔ shahabsiavash.com و یا sfonts.ir خریداری کرده باشد. این استفاده شامل هر گونه بهره بردن و به کارگیری اعم از امور شخصی کاملا رایگان و یا تجاری‌ست.

برای استفاده از این فونتها هر کاربر نیاز به خرید جداگانهٔ یک نسخه دارد و بنابراین کپی و قرار دادن بر روی بلاگ، سایت، انجمن، کانال تلگرام و مانند آن برای دانلود دیگران ممنوع است. همچنین هر گونه الهام گرفتن، پیاده‌سازی، تبدیل و اجرای نسخهٔ مشابه بر اساس نسخهٔ اصلی یا نسخه‌های دمو و یا تصاویر فونتها نیاز به اجازهٔ طراح دارد. تمام حقوق مادی و معنوی فونتها برای طراح آن (شهاب سیاوش) محفوظ است و شما با بازدید از این صفحه و دیدن تصاویر و نیز خرید نسخهٔ اصلی و یا استفاده از نسخه‌های دموی هر فونت تمام این شرایط را می‌پذیرید.

راهنمای انتخاب فونتها بر اساس شماره و پنگرام فارسی و لاتین:

راهنمای انتخاب فونتها بر اساس شماره و پنگرام فارسی و لاتین:

جملهٔ نمونه فارسی: «کلاغ فرز و چابک ظهر هر روز با صدای ضخیم و عذاب‌آورش به جستجوی یک مثقال گنج پنهان در حیاط رژه می‌رفت»

اینم جملهٔ نمونهٔ لاتین: «The quick brown fox jumps over the lazy dog»

روی نام فونتها کلیک کنین تا جمله‌ها رو ببینین:

۱ : کیخسرو عادی  ۲ : کیخسرو مورب  ۳ : کیخسرو ضخیم  ۴ : کیخسرو سیاه  ۵ : کیخسرو ضخیم مورب  ۶ : کیخسرو سیاه مورب  ۷ : کیخسرو ایرانیک  ۸ : کیخسرو دور خط  ۹ : کیخسرو گرد  ۱۰ : کیخسرو نرم  ۱۱ : کیخسرو تو خالی  ۱۲ : کیخسرو پارسی سره

دو نسخه از فونتهای کیخسرو یعنی «عادی» و «پارسی سره» از Stylistic Alternates یا {salt} پشتیبانی می‌کنن و حرفهای «کاف» و «گاف» در اونها کشیده می‌شن. آنهم فقط مواقعی که حروف خاصی بعدشون بیاد:

برای خرید فونت(ها)، کافیه مبلغ نوشته شده رو به شماره پایین، کارت به کارت کنین:

دیدن قیمت فونتها 6219861910322493 پشتیانی در واتساپ

Buy the font(s) via Pay‌Pal

دانلود ۳ فونت «چند رنگ» فارسی و لاتین کیخسرو دانلود فونت فارسی لایه‌ای کیخسرو نئون

لطفن در صورت خرید، به هیچ عنوان فایل فونت رو برای دوستاتون نفرستین و یا در بلاگ، سایت‌های دانلود و یا انجمن‌ها آپلود و عرضه نکنین. اگر احساس کردین که دیگران هم ممکنه بخوان این فونت رو داشته باشن، می‌تونین لینک این صفحه رو باهاشون به اشتراک بذارین. پیشاپیش ممنون 🙂

این هم کانال تلگرام برای مطلع شدن از فونتهای جدید و تخفیف‌ها.

اینم ببین »»  تخفیفهای پلکانی فروشگاه فونت سیاوش: فونتهای دلخواه شما با ۴۵٪ تخفیف!

اگه ایران نیستین : If you don't live in Iran

اگه ایران نیستین : If you don't live in Iran

If you don’t live in Iran and don’t have an Iranian bank credit card, you can buy the font(s) by contacting me:

Email me

فونت متن و تیتر آستانه