.....
فونت دستنویس جدید یادگار

رایگان: دانلود فونت فارسی «چند رنگ» رانیا

خود این فونت طراحی من نیست و بنا به گفتهٔ طراحش Yanone نتیجهٔ یک پروژهٔ کوچک ۲ روزه هست که بالاخره خودش رو ترغیب کرده به این سمت که یه فونت عربی hipster طراحی کنه.

این فونت نظر من رو جلب کرد و از ابتکارهایی که تو طراح حروف زده بود خوشم اومد. کاملن متفاوت و خلاقانه. از اونجایی که این فونت آزاد هست و من هم علاقهٔ خاصی به تبدیل کردن فونتها به «چند رنگ» دارم، تصمیم گرفتم که Runya Multicolored رو طراحی کنم و بذارم برای دانلود. خوبی چند رنگ کردن این فونت متفاوت و تایپوگرافیک اینه که برای مواقعی که قراره یه متن کاملن تصادفی و پر انرژی داشته باشیم، می‌تونه این حس رو منتقل کنه، بدون این که لازم باشه تک تک حروف رو رنگی کنیم. تصادفی کردن قرار گرفتن حروف و ثابت و بکسان نبودنشون، یکی دیگه از علاقه‌مندی‌های من تو طراحی فونت هست.

شهاب سیاوش - دانلود فونت فارسی «چند رنگ» Runya

شهاب سیاوش - دانلود فونت فارسی «چند رنگ» Runya

فونت‌های «چند رنگ» یه چند سالی هست که معرفی شدن. تو این فونتها، تک تک حرفها می‌تونن صرف نظر از رنگی که شما انتخاب می‌کنین براشون، از چند لایه و رنگ مختلف تشکیل شده باشن. مثلن ٬۲ ٬۳ ۴ یا حتی ده‌ها رنگ! فونتهای «چند رنگ» فعلن تو دسکتاپ تو ادوبی فوتوشاپ سی‌سی ۲۰۱۷، ادوبی ایلوستریتور سی‌سی ۲۰۱۸، ادوبی این‌دیزاین سی‌سی ۲۰۱۹ و کوارک‌اکسپرس ۲۰۱۸ به بعد (ویندوز و مک) و اسکچ و افینیتی‌دیزاینر (از مک‌او‌اس موهاوی به بعد) رنگی کار می‌کنن. یه برنامه‌ای هم هست مخصوص نمایش و خروجی تصویری و برداری گرفتن از فونتهای چند رنگ و عنوانش هست Fontlab Pad که می‌تونین به رایگان دانلودش کنین. این هم لیست کامل برنامه‌هایی که از فونتهای «چند رنگ» پشتیبانی می‌کنن. و البته این که تنها فونتهای «چند رنگ» فارسی، فونتهای «سیاوش» هستن 😉

فونت‌های «چند رنگ» مانند دیگر فونتها هستن و به همین صورت می‌شه باهاشون نوشت و نیاز به هیچ افزونه و نرم‌افزاری ندارن. فونت «رانیا» هیچ حرف لاتینی نداره و از فارسی، عربی و اردو پشتیبانی می‌کنه. اینم لینک دانلود:

دانلود فونت فارسی «چند رنگ» رانیا

برای دانلود نسخهٔ معمولی و سیاه و سفید این فونت به اینجا برین. امیدوارم شما هم به اندازهٔ من از این فونت لذت برده باشین.

اگه از این فونت خوشتون اومد و استفاده کردین و تمایل داشتین که باز هم فونتهای فارسی سیاوش به طور رایگان تو سایت پست بشه، می‌تونین با یکی از این گزینه‌ها به صورت آنلاین حمایت کنین:

۱۰۰۰۰ توما‌ن ۳۰۰۰۰ توما‌ن یا یه فونت دیگه رو بخرین 😉

اینم ببین »»  فونت فارسی «چند رنگ» سیاوش میترا دفرمد آرجی‌بی

فونت متن و تیتر آستانه