.....
فونت دستنویس جدید یادگار

یکی از نویسندگان کتاب «دربارهٔ فونت» و ماجرای سرقت ادبی ناشر

از یه مقدار از قبل‌تر شروع می‌کنم و اونم موقعی بود که فراخوانی با عنوان فوت و فن‌های اجرای یک پوستر در سال ۱۳۸۷ توسط گروه پژوهشی عفراوی منتشر شد و منم بنا بر اعلام سایت و ایمیل گروه و همچنین مطلب چاپ شده در نشریهٔ گرافیک و چاپ برندهٔ اول این مسابقه شدم. (نسخهٔ فریز شدهٔ خبر اعلام برنده‌ها به علت پاک شدن لینک اصلی)

بعد از مدتی که خبری از پلاک نشد و جویای احوال مرحوم! شدم، اعلام شد که ما فکر کردیم دیدیم شما که اول شدید حالا دوم بشید چی می‌شه مگه؟ و ایشالا تو فراخوان‌های بعدی برنده می‌شید دوباره!

مدتی این قضیه رو فراموش کرده بودم که این اواخر متوجه شدم که این گروه قصد داره مقاله‌های من که برای نشریه گرافیک و چاپ ارسال کرده بودم رو بدون اجازه‌ در کتابی با عنوان «درباره فونت» منتشر کنه. بعد از پرسش من، آقایان فرمودند که ما فکر کردیم که دیگه صاحب مقاله‌ها هستیم دیگه! اجازه هم بگیریم؟

شهاب سیاوش - یکی از نویسندگان کتاب «دربارهٔ فونت» و ماجرای سرقت ادبی ناشر
خلاصه خواستم از انتشار کتاب جلوگیری کنم که متوجه شدم یک‌سوم کتاب ۷۶ صفحه‌ای یعنی ۲۴ صفحه از نوشته‌های من هست و بقیه‌ش که می‌شه ۵۲ صفحه از ۶ نویسندهٔ دیگه! پش اگه حذف کنم چیزی ازش باقی نمی‌مونه! این هم نتیجهٔ لطف و موافقت بنده بود که وقتی کتاب رو پس از یادآوری من! برام فرستادن از بین نسخه‌های ضایعاتی و در وضعیت مچاله و عتیقه انتخاب شده بود، طوری که با کمک دوستان تونستیم هر صفحه را پیش از نابودی نهایی یک بار مطالعه کنیم! 😡

در مورد پلاک هم فرمودن سوء تفاهم بوده در واقع، پلاک مشکل پیدا کرده بود و الان حل شده، فلذا پلاک شما آماده است و بعدن در فرصت مناسب تقدیم خواهد شد، گویا در طول ۳ سال گذشته، قمر در عقرب بوده و هنوز طالع خوش در نیامده بود!

ضرب‌المثل: آدم بازاری رو هزار سال گذاشتن تو قالب، آخرش باز کردن دیدن اعضا و جوارح خودشو معامله کرده تو این مدت!

کتابی ۷۶ صفحه‌ای که تمام مطالبش رو دیگران نوشتن و همه‌شون سه سال قبل توی نشریه چاپ شده و نویسندگانش هیچ حق‌التالیفی بابتش دریافت نکردن و حالا قیمتش ۷۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده، اونوقت برای خود نویسنده زورشون میاد یک نسخه سالمشو بفرستن! اینان که فصل بهار باید داد زد براشون گفت: نوبره بهاره!

از همین جا علاوه بر تاکید دوباره بر سرقت مطالب اینجانب تو کتاب «دربارهٔ فونت»، اعلام می‌کنم که این گروه هیچ وقت حق انتشار هیچ گونه متن و نوشته و مقاله و نقد و شرح مسابقه و آموزش و… از من در قالب کتاب نداشته و نداره و تمام این پروژه یه سرقت ادبی و به کلام خودمونی دزدی هست.

به هیچ عنوان این کتاب رو خریداری نکنین، چون تمام مطالبش قبلن تو فصلنامهٔ گرافیک و چاپ منتشر شده بود و مقاله‌های من تو این کتاب رو که یک‌سومش رو به تنهایی تشکیل می‌ده، تو همین سایت می‌تونین بخونین 😀

اینم ببین »»  تخفیف ویژه و بخت‌آزمایی فونتی به مناسبت ۳ سالگی عرضهٔ فونتها، عبور از ۱۵۰۰ فروش و ۷۰۰ خریدار!

فونت متن و تیتر آستانه